Založ si blog

Jednoducho

 

Povedané len tak v skratke,

vzťahy naše idú k hádke.

Kde tu vietor, kde tu búrka.

Hlavu orla škrtí šnúrka.

Škrtí šnúrka zelená,

čo susedmi je zviazaná.

Ťahá-škrtí, dusí krky,

ironisti robia frky.

Smiechy majú z veci vážnej,

no nenájde sa hlavy vlažnej,

čo by toto zarazila,

a húnske hnáty odrazila.

Od duniacej rieky chladnej,

ponad múry pani hradnej,

obkľučujú našu vlasť.

Rastú ako z lesa chrasť.

Ako to, že možné jesto?

Ako to, že hlavné mesto?

Ja ukázal by jedno gesto,

či je ich sto a či päťsto.

No urobiť to nemôžem,

lebo im len pomôžem.

Za chúďatká budú potom,

ako by ich mlátil drôtom.

No pritom by som riekol iba,

že sa niekde stala chyba.

Že menej viacej znamená.

To čo je? Aká zámena?

Nemôžem to nahlas tvrdiť,

nemôžem s tým nič urobiť.

Zdrali by ma ihneď z kože.

Vytiahli by na mňa nože.

Na poníkoch by ma hnali,

ústa by mi šmirgľom drali.

Ako som to rieknuť vedel.

Ako som to mohol sloviť.

Či mi rozum neuletel?

Také slová na nich stvoriť.

Všetci vidia, čo nám vzali.

A hatlaninu nám sem dali.

Ešte sa im práva máli.

Najradšej by orla vzali.

Do gulášu by ho šupli,

spravili by rakot krumpli.

Aj ústavu by nám zjedli.

Ej, ale či sme ozaj biedni?

Nemáme mi u nich slova,

tam sa pravdy nedovolá.

My sme pre nich ako vzduch.

Horšie, mi sme iba puch.

A tak pod tým knírom hustým.

Zamáva si prstom tlstým.

Spokojne si ďalej hatlá,

Netrápi ho Tatra, Fatra.

Povedané len tak v skratke,

vzťahy naše idú k hádke.

Kde tu vietor, kde tu búrka.

Hlavu orla škrtí šnúrka.

 

Nič som nezmenil

26.02.2013

Ahoj krutý svet. Vítam ťa s otvorenou náručou. Chrstni mi do tváre jed, veď krutosť nie je sprevádzaná príčinou . Popál mi dlane osudom, rozrež mi šťastím žili. Maznanie s otravným životom, toť všetko, len strácanie sily. Skrytý v tieni minulosti, opustený, v kúte sám. Utápaný v úbohosti, padajúci hnilý trám. Prebodnutý šípom skazy, srdce [...]

Biednych duší spasiteľ

26.02.2013

Biednych duší spasiteľ. Tvorca nových rán. Možný sveta ničiteľ, pod krídlami čiernych vrán. Skrytý plášťom nevinnosti, zahalený čiernou tmou. Od dávna až k prítomnosti, stojí za tebou. Obávaš sa jeho činu, skrývaš sa za jeho tvár. Zhadzuješ naň svoju vinu, odvrhol si jeho dar. Do neznáma poslal si ho. Odstrčil ho do prázdnoty. Zo [...]

ČiernoRasty

26.02.2013

Zase rastie v húšti kdesi. Niečo čierne, čo ma desí. Rastie, rastie hore-dole. Nevidieť to v práci v škole. Naťahuje lačné ruky, susedovcom kradne struky. Chabre všetko na čo siahne, NEVERÍM! – až kam dočiahne. Veľkí sa len prizerajú, mocní krčia nad tým plecia. O všetko nás oberajú, nachabrali plné vrecia. Čierne ruky od [...]

strategický bombardér Tu-22M3m pád ruského lietadla, vojna na Ukrajine

VIDEO: Zostrelili sme Rusom strategický nadzvukový bombardér, hlási Ukrajina. Moskva priznala stratu

19.04.2024 10:20

Podľa ukrajinskej vojenskej rozviedky (HUR) bol bombardér zostrelený v oblasti 300 kilometrov od Ukrajiny.

bytovka, Čadca

Bytovku z centra Čadce idú zrovnať so zemou. Kam pôjdu jej obyvatelia?

19.04.2024 10:03

Problémový dom chce zdemolovať vlastník, hoci tam stále žijú niekoľkí ľudia. Náhradné bývanie hľadajú ťažko, mesto sa im snaží pomôcť.

migranti na poľsko-bieloruskej hranici

VIDEO: Rebríky, palice, plyn, agresívni ľudia. Lukašenko znova zaplavuje Poliakov migrantmi

19.04.2024 10:00

Poľsko znovu čelí návalu cudzincov, ktorí sa z východného smeru usilujú preniknúť na jeho územie.

policia meranie rachlosti radar

Pezinská Baba nie je diaľnica. Vodič dvojnásobne prekročil rýchlosť, prišiel o „papiere“

19.04.2024 09:56

Vodič išiel na Pezinskej Babe rýchlosťou 137 kilometrov za hodinu.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 11
Celková čítanosť: 27641x
Priemerná čítanosť článkov: 2513x

Autor blogu

Kategórie