Založ si blog

Pracant

 

Slnko brhlí pravé oko,

zima ťahá z pod oblokov.

Skoro ráno, hodín sedem,

do roboty dneska nejdem.

 

Nežiadam si dneska drinu,

na oddych si púšťam slinu.

Prespím, že sa do sýtosti,

natiahnem si staré kosti.

 

Veď ja im chýbať nebudem.

Nezbadá to hádam nik!

Dneska doma ostanem,

Ej som ale nezbedník.

 

Aj tak strašne slabo platia,

iba naše duše tratia.

Cucajú z nás zdravie, silu.

Za našu krv, si kúpia vilu.

 

Hnaný ako ťažné kone,

Bičom prásk! Padá, stone.

Zaslúžia si otroč vari?

Či sa im utiecť nepodarí?

 

Nie, veď predsa nieto kam…

Z čoho by sme potom žili?
Vari sám nad útekom premýšľam?

Len mne sa z tela tratia sily?

 

Len ja tu o česť popytujem?

Len ja to tu kritizujem?

Vari Vám to všetko visí?

Vy chcete žiť ako krysy?

 

Nežiť. Nemať. Iba robiť.

Ušami si hlavu zdobiť.

Ej, ušami somára,

tá poddajnosť nás ponára.

 

Pod hladinu čiernej zeme.

Pod úroveň ľudskej rasy.

O čom je to? Toto chceme?

Zúfalstvo mi pleje vlasy.

 

Keď si v tajme poviem slová,

čo uľavia mi na duši.

Áno, áno. Zas a znova.

Do práce sa ísť sluší.

 

Teraz už sme uzmierený,

s tým čo nás to stretlo.

Už nie sme ani rozčúlený,

na to čo nám plány pretlo.

 

Veď to predsa každý musí,

každý ako ja.

Kto sa tomu vyhnúť skúsi,

úcta moja. Bez boja.

 

No vedz ty červ biedny.

Že neprežiješ ani deň.

A budeš len dúfať, že moment, keď si sa na to vykašlal,

bol iba sen.

 

 

Pod hladinu čiernej zeme.

Pod úroveň ľudskej rasy.

O čom je to? Toto chceme?

Zúfalstvo mi pleje vlasy.

 

Nič som nezmenil

26.02.2013

Ahoj krutý svet. Vítam ťa s otvorenou náručou. Chrstni mi do tváre jed, veď krutosť nie je sprevádzaná príčinou . Popál mi dlane osudom, rozrež mi šťastím žili. Maznanie s otravným životom, toť všetko, len strácanie sily. Skrytý v tieni minulosti, opustený, v kúte sám. Utápaný v úbohosti, padajúci hnilý trám. Prebodnutý šípom skazy, srdce [...]

Biednych duší spasiteľ

26.02.2013

Biednych duší spasiteľ. Tvorca nových rán. Možný sveta ničiteľ, pod krídlami čiernych vrán. Skrytý plášťom nevinnosti, zahalený čiernou tmou. Od dávna až k prítomnosti, stojí za tebou. Obávaš sa jeho činu, skrývaš sa za jeho tvár. Zhadzuješ naň svoju vinu, odvrhol si jeho dar. Do neznáma poslal si ho. Odstrčil ho do prázdnoty. Zo [...]

ČiernoRasty

26.02.2013

Zase rastie v húšti kdesi. Niečo čierne, čo ma desí. Rastie, rastie hore-dole. Nevidieť to v práci v škole. Naťahuje lačné ruky, susedovcom kradne struky. Chabre všetko na čo siahne, NEVERÍM! – až kam dočiahne. Veľkí sa len prizerajú, mocní krčia nad tým plecia. O všetko nás oberajú, nachabrali plné vrecia. Čierne ruky od [...]

súdna rada výbor

Výbor odobril odvolanie členov súdnej rady, Mazák a Majerník to odmietajú

24.04.2024 15:20

Koaliční poslanci odvolávanie odôvodňujú stratou dôvery a pochybnosťami o svedomitom výkone právomocí členov.

medveď

V okolí obce Košická Belá sa vodičovi pred autom zjavil medveď

24.04.2024 14:52

Polícia vyzýva na ostražitosť a opatrnosť.

sneh, bratislava, sneženie

SHMÚ upozorňuje na sneženie na severnom Slovensku

24.04.2024 14:21

Meteorológovia vydali výstrahu prvého stupňa.

Londýn, kôň, splašené kone, Household Cavalry, britská vojenská jednotka

Londýnom sa preháňali splašené vojenské kone. Skrotila ich až armáda, hlásia ranených

24.04.2024 14:02

Jeho kôň vrážal do áut neďaleko Buckinghamského paláca.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 11
Celková čítanosť: 27657x
Priemerná čítanosť článkov: 2514x

Autor blogu

Kategórie